Pages

Thursday, January 5, 2012

Azam Tahun Baru!

HAPPY NEW YEAR....

hmmm...rasenye x terlambat lagi aku nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU, kepade korang2 yang sudi meluangkan masa menjenguk ke blog aku ni...

Bile masuk tahun baru, macam2 azam yang korang buatkan...untuk tahun ni azam baru aku satu je, itu pun selepas terbace 1 artikel minggu lepas mengenai "fesyen". Bukan aku x ade azam lain tapi azam yang tahun2 lepas pon x tercapai lagi, so macam mana nak buat azam betul x?hmmm...FYI, aku ni memang zero knowledge pasal berfesyen2 ni...time aku dekat U dlu, seluar jeans lusuh & t-shirt besar, beg galas belakang (Nike), sandle, tudung bawal tu je la pakaian rasmi aku ke kelas, kalau ade presentation aku pakai baju kemeja bersama seluar slack...tapi di sini nak diingatkan bahawasanye kawan baik aku pon lebih kurang sama je fesyen diee dengan aku...heheheh

CERITA BAJU KURUNG

baju kurung memang out dari kite orang punye list ok...penah la jugak aku pakai baju kurung pergi studio nak hantar model dengan repot, sekali ade budak perempuan merangkap kawan aku yang kurang kesedaran sivik boleh pulak melaung dari tangga hostel, lebih kurang macam ni ayat die "mas nak pegi mane? ade bace Yassin ke?"..perghhh...tebako aku...dah la tengah2 hari rembang...nasib baik x ramai sangat orang yang lalu lalang kalau x, memang lunyai aku kerja+kuntau kan budak tu..hehehe...

Kali kedua aku kene bahan sebab pakai baju kurung, time pegi hantar paperwokr kat Dekan...paperwork untuk ke Bangkok...ye la x kan nak pakai pakaian rasmi aku kot kan...x sesuaaiii ok...habis je aku hantar paperwork tu, teros pegi studio, belum sampai kat pintu studio, aku tengok ramai pulak budak laki2 bersidai kat koridor...ni kompom lecturer x masuk lagi...malaun2 tu nampak je aku, teros bersorak, perghhh terase diri bagaikan model antarabangsa lagi...hahahaha...si a'an dengan black boleh pulak berlari anak2 sambil menjerit "wei keluar kamera, keluar kamera, mas pakai baju kurung" pastu die orang sume gelak2 sarkastik dengan jaye nye...ingat kat dalam sarkas ke...hehehehe...tapi aku x simpan dalam hati pon...sejak2 dari tu, aku rase ade yang perihatin dengan penampilan aku selama ni...;-)

CERITA BAJU KEMEJA

2 bulan aku berada dalam alam pekerjaan, aku still lagi mas yang same..dengan gaya yang x macam perempuan melayu terakhir, aku lebih senang keje kat site berofis di site cabin dengan Ong (Site Engineer)...tapi apa kan daya, die orang semua kate aku ni perempuan (memangla) dan x sesuai duduk dekat site nanti hitam...haishhh ade aku kesah...hehehehe...2-3 bulan pertama aku memang mati akal duduk kat dalam ofis yang tertutup 24 jam tu...di tambah pulak kalau time x ade keje...perggghhh memang jammed teros otak...ini kalau di suruh  setel kan soalan  structure @ derive kompom aku stuck x pon blur x boleh nak jawab disebabkan kekurangan oksigen kat otak...hehehe...

masuk je ke alam pekerjaan, pakaian rasmi aku pon otomatik bertukar (bukan transformer ye)...kali ni dah pandai bergaye sikit, pakai baju kemeja, seluar slack, tudung bawal, beg (masih sama), kasut (toma-tomei, name kasut ni ayah yg bagi) dan ade penambahbaikan di sini, sebab aku dah setat gunakan Mentholatum punya lipbam ye...hehehehe

dah nak masuk 6 bulan, aku dah pandai pakai make-up sikit2 (ceewahhhhh)...sume orang perasann der...sampaikan budak2 maintenance pon tego...haishh..segan kot...

sekarang ni kalau nak pegi keje, aku bersiap je dekat 20 minit tu belum ditambah masa yang aku ambil untuk mandi...total semua nye 45 minit..hehehehe actually aku lebih prefer pakai baju kemeja yang formal kalau pegi kerja...sebab dolu2 aku suke tengok drama melayu, pelakun perempuannye kemain lagi bergaya formal kalau nak ke pejabat, tu yang terikut2 tu....tapi memang aku kene berpakaian fromal, sebab aku selalu pegi pejabat local authority...x manis kalau berakaian selekeh...heheheh

AZAM TAHUN BARU
Dah penat aku bercerita, sekarang ni nak share skit ape azam tahun baru aku yang ade bersangkut paut dengan fesyen...sebelum melaksanakan azam ni, mesti la dapatkan barang2 keperluan bagi melengkapkan perjalanan azam baru ni dengan jaye nye...hehehe lets check it out barang2 keperluan untuk mencapai azam tersebut:-


1. Hand Bang (Coach) - Rm 800.00++ 
2. Kasut keje ala2 executive (Sembonia) - Rm 200.00++
3. Shawl/tudung endon (x de janame pon boleh) - Rm 20.00++
4. Hand phone (iphone 4s) -Rm 2000.00++
5. Tambah koleksi kemeja + seluar slack (Half,Padini,Lady Like, Institute, Elle,Googles,Seed, etc) - Rm (ikot budget la)


Dalam artikel yang aku bace tu, die kate x apa kalau kalau berkorban sedikit untuk berfesyen, tapi jangan la sampai papa kedana...hehehehe...list ni kalau mak aku tengok, mau tekejut monyet (sopan skit) die...heheahe...tapi dalam banyak2 yang aku listkan kat atas tu, aku just teruja nak beli iphone 4s...di sini aku nak ingatkan ye kawan2, aku gune duit sendiri untuk beli segala mak nenek yang kat atas tu (kecuali baju, sebab parents aku memperuntukan wang saku untuk aku (w/pon dah beso toben ni) kalau bershopping baju ye (tapi kadang2 je ye)...hmmm w/pon lambat nak mendapat kan semua tu tapi sangat berbaloi sebab gune duit sendiri...jangan la mengharapkan orang lain kalau kite nak mendapatkan sesuatu bende yang kit nak ye...justeru dengan itu, amalkan lah sikap menabung, x kisah la gune tabung cap ayam pon...janji menabung....

selamat maju jaya ;-).....


abiss....

No comments: