Pages

Saturday, January 7, 2012

1 hari di waktu tengah hari rhembang

hari jumaat adalah hari "Hasnah Tomyam"...ini tempat santapan kite orang tiap kali hari jumaat...dan hari ni jugak la geng yang join makan bertambah...6 orang semua nye...

nak dijadikan cerite pagi tu en. naz tanye kat aku, kat mane boleh dapatkan measurement tape dan sape yang boleh tolong ukurkan tempat parking lot...aku bagi tau la, dulu yang tolong aku kalau nak buat keje2 mengukur ni budak maintenance crew...tapi boleh jugak kalau nak mintak tolong William...aku nak tolong macam mane, hari jumaat, hari aku pakai baju kurung der...so nak tak nak die kene la mintak tolong orang lain...measurement tape yang paling panjang 30 kaki...masalah nye en.naz ni nak ukur more than 30ft...hailaa...

dah nak dekat lunch time, "der" plak kene pegi hall, sebab ade orang nak set-up barang, esok ade event...teng..teng..teng..time ni ade sorang pakcik (en. naz) die datang mintak tolong kate nye "ala mas, awak pegang je ujung tali tape tu, saye yang jalan" time tu aku dengan kak sha dah siap2 nak pegi lunch...aku pulak call "der" tapi die tak jawab la pulak...then en. naz, kate lepas tolong die, nanti die hantar kan kat hall...aku dengan kak sha bukan malas nak drive, oleh sebab kite orang ber3 makan tempat yang sama buat ape nak bazirkan parking space kan..hehehehe...

turun je dari ofis, en.naz pon teros hidupkan enjin kete, dalam kepala dok fikir parking mane yang nak diukur nye...sekali die die bawak terus ke ujung parking space yang tempat biase kite orang parking...perghhh...pakcik ni memang buat lawak la...die pon turun dengan selambe derk die suruh aku pegang unjung tali tape tu....habis je 30 kaki, die tande dengan batu...time tu kak sha dah sengih2 nak setat enjin untuk gelak kan aku...dengan senang hatinye pakcik tu suruh aku pegi duduk kat tempat yang die tandekan tu..hailaaa...aku dah kene wakenabeb der....hehehehe...last2 sampai ke ujung parking space tu kite orang pusing...nasib baik just amik panjang dengan lebar die...kalau die ukur perimeter perghhh tak ke jenuh...dah la dengan pakai baju kurung + kasut wedges...habis keayuan aku...haisshhh..........



tempat di mana kite orang bermula mengukur...time ni boleh senyum sambil gelak2 lagi...hehehe


kecikk je aku tengok pakcik ni...eeee...


ni peace yang akan melancar kan perang!!! berpeluh ketiak aku time ni weh!...


haaa...tengok kan aku dah kate...mesti berperang punye dengan pakcik ni....


: :
: :
: :


ni hanye gambaran luaran sahaja...kalau gambaran dalam nye kite orang ok je...hehehehe
kredit tuk kak sha, sebab jadi tukang amik gambo kami...thanks a lot deer ;-)...hehehe


abis...

No comments: