Pages

Monday, December 19, 2011

November VS Disember

dua2 bulan ni, adalah bulan yang agak kurang baik sikit...(for me only !)=(

November 2011...
minggu pertama (x ingat tarikh die), bulan ni aku terlanggar orang naik motor...foreign worker 2-2 nye...sorang bangla sorang lagi indon...tapi bukan salah aku pon...die orang yang salah...yang tak boleh bla tu dah la die yang salah, pastu bleh plak angkat2 tangan tunjuk2 kat aku..perghhh... ni 1st time tereksiden selame 4 tahun lebih aku ade lesen ni...

11.11.2011..
Part 1: cun kan tarikh tu???hmmm memanng cun pon, 11.11.11 mane nak dapat dah tarikh cam tu lagi kan...sekali je kot...ramai bakal2 pengantin pilih tarikh tu tuk kawen, ade yang gune sebagai jumlah hantaran la, majlis cukur jambul la, majlis harijadi (bagi yang lahir pada 11.11) kalau boleh sume majlis@kenduri nak buat ari tu dan ari tu jugak la ade satu gov. dept yang buat meeting...nak dijadikan cite, ni 1st time aku keluar meeting yang agak jauh destinasi nye (ipoh je kot, tapi siap print map dr google map!!!) sensorang yee...nak dijadikan cite, aku pon x past drive ke sane, sebab slalu nye menggunakan khidmat driver x berbayo a.k.a my parents la hehehe....thats why la aku x brape nak alert sangat dengan jalan2 yang ade kat ipoh tu...so sebelum pg, aku balik umah dulu, kebetulan my mom pon balik untuk lunch time, die yang bagi direction cam ne nak menuju ke destinasi tersebut...try call ayah, x dapat sebab die tertinggal phone kt umah daaa...sesampai saje kat destinasi dituju, dah masuk parking dengan cantik nye, dan dah mati enjin, tetibe aku terase kete aku bergerak kedepan dengan sendiri nye (ade antu ke ape, almaklumla die nye tempat parking agak menyeramkan sikit)..aku pon turun...sekali tengok bontot kete aku kene sondol....perghhh x tau nak cakap ape dah...speechless tros!!! ape punye nasib la, aku drive kete parents plak tu (kete baru tuu), kalau kete sndri x pe la...aku keluar kete dalam keadaan takot + geram...hisshhh...rupe2 nye yang melanggar kete aku tu budak sekolah, buat projek dalam kete, pastu kene kejar dengan 3 orang lelaki (ntah spae aku pon x tau la) tu yang bawak kete kelam kabut sampai terlanggar bontot kete aku...conclusion of our discussion dengan budak tu, die sanggup bayar tuk repair balik bumper kete aku....

Part 2: on the same date, 2 orang kawan baik( time kat asrama sekolah) aku angkat nikah...mimi and kak inn...tapi yang sedih nye kak inn meninggal dunia sehari sebelum hari die angkat nikah...member2 aku bagi tau die just demam2 biase je, then kene admitted kat hospital, x lama tu die meninggal dunia...sekarang ni dah x de lagi "Group of 8" sebab dah kurang seorang ahli group...

25.11.2011
pagi tu ayah x keje, sebab die x sihat, selalunye ayah yang akan keluarkan my mom punye kete, sebab kete aku parking blah dalam....so, hari tu aku yang keluarkan my mom punye kete...mungkin di sebakan kelam kabut di pagi hari, aku reverse my mom car, then park kat jalan, dengan senang hatinye aku pon keluarkan kete, sekali aku reverse terlanggar bumper my mom car..OMG!!! kuat kot bunyi die...time tu ayah teros keluar, die cakap aku sepatotnye kedepan kan lagi park my mom car tu...perghhh time tu mmg takot gile kot...seram sejuk di buat nye...dah la tu, my mom besday on that day...tapi sangat kagum and suspek sam my lovely dad, sebab mule2 muke die macam marah ye la aku langgar kete yang bru beli x smpai 2 tahun, so suddenly, my lovely dad berubah mood...die cakap "dah2 x yah pikir, pegi keje, bawak kete elok2"..time tu aku memang speechless tros...x tau nak kate ape dah...aku pon meneroskan perjalanan ke ofis...after office hour aku takut nak balik...gile mau nye x takut! dah buat salah kot!!....sampai je kat umah, aku teros masuk bilik and mandi + cuci kain (nak tenang kan fikiran la konon)....elok aku abis mandi je, ayah pegi ke dapur...teng..teng..teng...ni babak yang aku paling takot nih! hehehe...aku panggil ayah n cakap ade bende na bagi tau...macam biase la, adik2 laki aku tu macam 2 helah die orang nak ke dapur..geram betu time tu...so aku cakap la kat ayah..."ayah orang mintak maaf, tadi tak sengaja terlanggar kete"...mule2 ayah buat muke serius (kecut perut time tu)...pastu die senyum, bleh gelak2 plak..die kate dah bawak pegi kedai repair dah...kene RM 204.00...sumpah aku memang x perasan langsung bumper kete tu dah di repair...hehehehe...thats my lovely dad!!!=) malam tu kite orang keluar makan ramai2 ayah yang bayar ye...hehehe

7.12.2011
pagi tu dalam pukul 8.00 pagi aku pegi bank, nak amik duit...sampai kat ATM mesin tu aku pon masukan kad and follow the rules la...dah selesai aku masukan amount nye, mesin tu pon proses, tibe2 mesin tu kate transaction fail...then die teros keluarkan kad aku...aku pon pegi la bank lain...chek la baki, tengok2 transaction yang failed tadi tu dah di tolak dari akaun aku..perghhh tersangat la terkejut!!!dah macam kene Wakenabeb jee....pukul 9.30 aku keluar pagi bank, masuk tuk buat report...aku cakap la kat orang bank tu ape yang terjadi, then die suruh aku isi borang...lepas tu, sebelum balik aku tanye la, selalu ke jadi macam ni, staff tu cakap kadang2 memang penah jadi macam ni...petang tu staff bank tu call, die kate duit tu x boleh di kreditkan ke bank aku sebab, ade 2-3 orang lagi yang jadi macam kes aku ni...pihak bank kene refer kat HQ, then fine la...aku pon tunggu la sampai seminggu...after 1 week, still no feed back dari bank....time ni memang dah berapi dah, aku teros call HQ buat report...seminggu aku keep calling HQ haaa amik ko...tapi hampeh...still no respon!!! rase macam nak suggest kan kat company supaye close je akaun dengan bank tu!!! sampai sekarang duit tu tak dikredit kan ke akaun aku!!!


15.12.2011
something bad happened today...sebab aku dah terbuat 1 BIG mistake...but, luckily ade yang datang membantu...thanks so much to HER...=)

16.12.2011
hari ni nenek saudara aku (tok ngah) meninggal dunia...aku cuti hari ni...

18.12.2011
hari ni ade celebration birthday bos besau kite orang...tapi ramai staff yang x attend sebab, buat pada masa yang tak sesuai...ade ke buat time pukul 7.00 malam...perhhhh sangat x sensitif dan perihatin betul la die ni!!



19.12.2011
today was a fairytale...hmmm....hari ni last day seorang manager kat ofis aku...die ni banyak tolong and backup aku...kate2 terakhir beliau dekat aku....





habis.....

2 comments:

She said...

mcm mcm yer yg maz alamai..bulan nov dgn dis 2011 nie..memang byk yg menguji kesabaran...apapun kita kena kuatkan dan percaya pada diri sendiri..hidup maz..

MazniSein said...

tu la cik kiah...2 bulan ni mengajar saye jadi seorang yang sabar dan matang...sebab saye seorang yang sangat bergantung kepade orang lain bile ade masalah...huhuhuhu...=)